Alla inlägg under augusti 2009

Av Biggan - 4 augusti 2009 21:49

oj vilken dag, högtryck i min kropp.

På jobbet var det verkligen högtryck, men jag fick i alla fall 40 in lunch idag, dagen gick så fort så fort. Var kvar så länge på jobbet att larmet började att pipa lite lätt för att folk skall hinna gå ut, jag tänkte jag köper lite tid så jag kan plocka ihop i lugn och ro, då var den koden bytt och det gick inte, jag försökte några gånger och fick sedan packa ihop för att gå innan larmet slog på. Ute vid bilen hade jag glömt handlväskan med bilnycklarna, ytterligare väntanca. 10 min tills jag kunde koppla i från detta nattlarm och gå in igen. sedan var det transporten hem, ren kaos i centrum. Äntligen hemma och tisdagdar är min pannkasgräddardag, så nu har jag steckt pannkakor på 8 ägg 8 dl vetemjöl och 8dl mjölk. Så just nu satte jag mig och då var klockan 21.40 Sådana här dagar orkar man inte många.

Av Biggan - 4 augusti 2009 19:44

så idag har jag nog gått ner något hg, får se när jag vågar mig upp 

Av Biggan - 4 augusti 2009 09:44

har förflyttat mig för att jobba idag, och i tid kom jag till jobbet.

Mulet, men uppehåll

ej vägd idag

Av Biggan - 3 augusti 2009 18:30


Vaknade i tid, kom till jobbet i tid, kunde parkera på 10 kronan

jag idag fick man bekänna färg på jobbet, inte en minut över för att drömma sig tillbaka till semestern, 35 min lunch sedan var det service igen.

Å sedan allt annat på väg hem, återvinningsstationen(detta är ju med något som ställer krav och tar tid) handla mat och så prata med grannar, så nu var jag inne i min bostad, inte många knop blir gjorda i kväll inte.

Regnat nästan hela dagen.

Lite begynnande huvuvärk

P1 går

Tvättmaskinen får vila en stund till.

Börsen gick upp  lite idag.

Status skit trött.

17 o 19 jobbar

Av Biggan - 2 augusti 2009 21:54

ännu en dag har gått i mitt liv.

Denna dag var värdefull och jag kan lägga den med gott samvete till handlingarna.

å jag åker en helg tidigare än vad jag tänkt till Kivik, så kul, man måste ju ta hand om sitt hushålle där också.. så finns det ju någon som kanske väntar.

p1 gå

dugg regn

Tvättmaskinen vilar

status idag lycklig

Av Biggan - 2 augusti 2009 16:58

idag känns det riktigt bra, jag fick ett gulligt brev, så jag är välkommen, det känns ju GOTT, man blir glad i sitt hjärta.

Av Biggan - 2 augusti 2009 12:43

avklarat, inte många besökare idag heller ca. 20, men trevligt var det..

Sol

P1 går

66,1

Tvättmaskinen vilar idag

idag skall jag vara ute i det finna vädret, kanske en cykeltur.


Av Biggan - 1 augusti 2009 13:35

kom idag ett tips mot mitt "sug"  ....det mesta smakar konstigt när man just borstat tänderna... det är så
att tandkräm innehåller ett (tvål)ämne, natriumlaurylsulfat, som är
fettlösande och skumbildande, det finns också i flytande tvål, shampo o
likn och detta ämne hämmar tungans receptorer (smaklökar) för söt smak och
dessutom löser det ju upp fettämnen som finns i munnen och dessa fettämnen
hämmar i sin tur smaklökar som känner av besk smak, men när nu fettet
löses upp avtar  hämningen och den beska smaken känns mycket starkare...
tandkräm har ju för det mesta något ämne som smakar gott men man vet ju
att det smakar inte gott om man råkar få tvål eller shampo i munnen och
det är alltså samma effekt... så vill man känna avsmak för godis är det
bara att ta någon droppe shampo eller diskmedel på tungan...  Tack för tipset..

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards