Alla inlägg den 1 augusti 2009

Av Biggan - 1 augusti 2009 13:35

kom idag ett tips mot mitt "sug"  ....det mesta smakar konstigt när man just borstat tänderna... det är så
att tandkräm innehåller ett (tvål)ämne, natriumlaurylsulfat, som är
fettlösande och skumbildande, det finns också i flytande tvål, shampo o
likn och detta ämne hämmar tungans receptorer (smaklökar) för söt smak och
dessutom löser det ju upp fettämnen som finns i munnen och dessa fettämnen
hämmar i sin tur smaklökar som känner av besk smak, men när nu fettet
löses upp avtar  hämningen och den beska smaken känns mycket starkare...
tandkräm har ju för det mesta något ämne som smakar gott men man vet ju
att det smakar inte gott om man råkar få tvål eller shampo i munnen och
det är alltså samma effekt... så vill man känna avsmak för godis är det
bara att ta någon droppe shampo eller diskmedel på tungan...  Tack för tipset..

Av Biggan - 1 augusti 2009 11:25

upp i ottan, service, ja vad annars.

P1 har gått och det har varit några bra inslag..

Känner mig inte upprymnd men inte neråt heller.

Idag blir det röja och plocka som vanligt, ev. kommer en väninna och fikar vid tre, jag det får bli något enkelt, det blir vofflor, det är inte så svårt att motstå, räcker med en, idag skall jag väga den och se vad det blir för kalorier

66,1

Tvättmaskinen går inte

2 samtal in

2 sms ut

Min älskade vän blir kortare och kortare i e-posten, men det är fint i kivik i alla fall, så vädret är det inte fel på.

Fått inbjudan till en annan blogg, får studera den och se vad det kan vara innan jag tackar jag.

Egentligen anväder jag ju denna blogg bara som ett dagboksblad.



Av Biggan - 1 augusti 2009 00:22

Långt fler än Försäkringskassan tidigare trott kommer att förlora sin förtidspension de närmaste åren. Fram till 2011 rör det sig om 50 000 personer


Hur kan vår regering få behandla våra med människor på detta sättet, hur länge till kommer denna regering att få sitta kvar.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards