Alla inlägg under januari 2012

Av Biggan - 30 januari 2012 16:40

får jobba länge idag... har ff inte åkt från landsorten.

Av Biggan - 29 januari 2012 13:15

Fick en ny låt idag...

när vi lyssnat sa 19 strax 20. Det är kört mamma, Du måste bara inse att det är nog så, en av dina livsönskningar går inte i uppfyllelse.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Denna är finfin... tycker jag..  

Uppdaterat  19.15

Av Biggan - 28 januari 2012 11:09

Dag 27 hade vi en avlutningsfest för en arbetskamrat i ett landsortskontor, vi var hemma hos en arbetskamrat och vilket fint boende hon hade. Vi hade en jättetrevlig kväll, mat, en frågespot om musik, min grupp var inte sämst.

Storgruppen alltså alla grupper ihop, passade jag på att fråga om en låt jag letat efter länge. " Heartbreaker" jag vet inte vad den heter eller vem det var som sjöng den ( Tina Törner eller Diana ROss), men jag hörde den på lunchen samma dag och frågade en okänd kvinna bredvid mig om hon visste vem det var som sjöng eller vad låten heter, - nej sa hon, jag är så dålig på musik, dessa mina arbetskamrater vet inte heller, jag fattar inte varför ingen vet vilken låt jag menar, men när jag tittade mig omkring så förstod jag sedan, denna låt spelades mycket på 80 talet, och de som var där föddes ju kanske något år tidigare bara, så det är klart dom inte vet, men deras föräldrar borde ju i alla fall veta. Jag hoppas få reda på det under veckan, någon som vet??

Sov förlänge, alldeles förlänge.

Idag grått och trist.

P1 går.

Tvättmaskinen skall få jobba.

Dammsugaren skall få jobba.

19 strax 20 jobbar.

I dag vill jag verkligen ha ett samtal ...  

uppdaterat kl.1500

blir inget gjort... idag har telefonen gått varm, och ett missat samtal, undrar så vem det var?

Uppdataerat 21.37

Promenaden avklarad 

Av Biggan - 25 januari 2012 18:26

kvar på jobbet, bilen är utlånad, så jag kan vara kvar en stund, har stämplat ut och sitter och gör det sista på ansökan till Simrishamn och Tomelilla, håll tummen som bare den....  

Uppdaterad  20.56

blev hämtad strax efter 19 blev sedan bjuden på wåfflor, det kallar jag vardags lyx.

Nu skall jag sortera sockor.

Sedan blir det inte mer gjort idag.

Av Biggan - 24 januari 2012 21:05

vilken dag, OMG. 

19 strax 20 har tagit bilen.

P1 är tyst

Tvättamaskinen är tyst.

Dammsugaren vilar.

Inte kollata hemnet.se en enda gång idag. 

Hoppas verkligen inte huset är borta, eller att budgivning har startat.

Jag har ju fortfarande inte hittat handpeningen. Känns depremerade  , men en gång i livet skulle jag så gärna vilja bo så fint som det där huset...  

Av Biggan - 23 januari 2012 21:19

Trött så in i norden.

Blir inte mycket skrivit idag.

Kallt men man ser tydligt att dagen blivit ljusare, gott  .

Jobbat på landsbygde idag, trevligt men stressig.

Glashalt på väg hem.


Av Biggan - 22 januari 2012 19:15

en svajig dag.

Har varit ute och skottat, hämtat tvätten från tvättstugan, 19 fick huvudvärk och hade svårt att fullfölja vårat projekt.

Lagat middag, skall ta hand om resterande nu, efter som 19 huvudvärk plötsligt gick bort då ett sms dyk in.

som sagt, verkligen svajigt idag... allt, jag verkligen allt.

Problem med bredbandet i dag på fm, fattar inte var det var, men troligen var det en sladd som inte satt som den skulle efter det att jag torkat bänken, eller ja jag vet inte riktigt, men konstigt satt den..

Av Biggan - 22 januari 2012 00:51

Ny dag nya möjligheter...  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards