Alla inlägg den 4 augusti 2009

Av Biggan - 4 augusti 2009 23:05

mord och mord, usch det är inte kul och läsa tidningarna, alla dessa mord, man kan bli mörkrädd för mindre.

Av Biggan - 4 augusti 2009 22:40

 Detta kom från en kompis idag.. lite kul kan man väll få ha...

1. Stilig 
2. Charmig
3. Rik
4. En bra  lyssnare
5. Smart
6. Vältränad
7. Klär sig  väl
8. Sunda värderingar
9. Kommer med glada överraskningar
10. En fantasifull  och romantisk älskare

Min drömman, reviderad lista (32 år)

1. Ser bra ut  (helst hår på huvudet)
2. Öppnar dörren för mig
3. Har tillräckligt med  pengar till en god middag
4. Lyssnar mer än han pratar
5. Skrattar åt mina skämt
6.. Bär hem kassarna från  mataffären
7. Äger minst  en slips
8. Uppskattar god hemlagad mat
9.  Kommer ihåg bemärkelsedagar
10. Romantisk i alla fall en gång i veckan

Min drömman, reviderad lista (42 år)
1. Inte för  ful
2. Börjar inte köra förrän jag sitter i bilen
3. Arbetar regelbundet - spenderar då och då pengar på en  restaurangmiddag 
4. Nickar ungefär på rätt  ställe när jag pratar
5. Kommer oftast ihåg poängen i de  skämt han berättar
6. Är tillräckligt vältränad för att orka flytta möbler
7.  Använder skjortor som täcker magen
8. Köper inte champagne med skruvkork
9 Kommer ihåg att fälla ner toasitsen
10. Rakar sig de  flesta helgerna

Min drömman,  reviderad lista (52 år)

1. Ansar öron- och näshåret
2.  Rapar och kliar sig inte offentligt
3. Lånar inte pengar för ofta
4. Somnar inte när jag  berättar viktiga saker
5. Berättar inte samma skämt  för ofta
6. Tilläckligt  vältränad för att ta sig upp ur soffan på helgerna
7. Använder oftast sockar som hör ihop och rena underkläder
8.. Uppskattar god mat
9. Minns mitt namn när det behövs
10. Rakar sig  åtminstone någon helg

Min drömman,  reviderad lista (62 år)

1. Skrämmer inte små barn
2. Kommer ihåg var toaletten är
3. Är inte för dyr i drift
4. Snarkar tyst när han sover
5. Kommer oftast ihåg varför  han skrattar
6. Tillräckligt  vältränad för att stå själv
7. Använder  oftast kläder
8. Tycker om lättuggad mat
9. Kommer ihåg var han lagt sina tänder
10. Kommer ihåg att det är helg

Min drömman, reviderad lista (72 år)
1 Andas
2. Går  på toaletten

 

Av Biggan - 4 augusti 2009 22:33

... vän hittade

själv hittade jag en video om en tant som är en varm förespråkare för
teorin att människan varit en "vattenapa" under stor del av forntiden, dvs
levt nära vatten och tillbringat mycket tid i och under det för att hitta
mat... (fast det låter ju otroligt om man skulle gå efter dig och mig)..
du kanske kommer ihåg att jag pratade om det här för rätt många år sedan
nu... nu är hon 89 år och mer övertygad än någonsin och jag måste säga att
jag tror att hon har ganska rätt... lyssnade t ex på p1:s "kropp och själ"
idag som handlade om fridykning där folk tävlar i att dyka så djupt som
möjligt, rekordet ligger på mer än 100 meter, något som verkar vara
svårförklarligt att en människa som aldrig satt sin fot i vatten under
hela sin utveckling skulle klara av, men inte så svårt att tro om hon
under långa tider ägnat sig åt att bada och dyka...

Av Biggan - 4 augusti 2009 21:49

oj vilken dag, högtryck i min kropp.

På jobbet var det verkligen högtryck, men jag fick i alla fall 40 in lunch idag, dagen gick så fort så fort. Var kvar så länge på jobbet att larmet började att pipa lite lätt för att folk skall hinna gå ut, jag tänkte jag köper lite tid så jag kan plocka ihop i lugn och ro, då var den koden bytt och det gick inte, jag försökte några gånger och fick sedan packa ihop för att gå innan larmet slog på. Ute vid bilen hade jag glömt handlväskan med bilnycklarna, ytterligare väntanca. 10 min tills jag kunde koppla i från detta nattlarm och gå in igen. sedan var det transporten hem, ren kaos i centrum. Äntligen hemma och tisdagdar är min pannkasgräddardag, så nu har jag steckt pannkakor på 8 ägg 8 dl vetemjöl och 8dl mjölk. Så just nu satte jag mig och då var klockan 21.40 Sådana här dagar orkar man inte många.

Av Biggan - 4 augusti 2009 19:44

så idag har jag nog gått ner något hg, får se när jag vågar mig upp 

Av Biggan - 4 augusti 2009 09:44

har förflyttat mig för att jobba idag, och i tid kom jag till jobbet.

Mulet, men uppehåll

ej vägd idag

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards