Alla inlägg under juni 2012

Av Biggan - 17 juni 2012 17:43

vaknade försent..... men han med allt innan alla ungar kom på middag 13.30 fick hjälp av så väl 20 som av 22.

Det blev pannbiff och lök, falsk gröpepparbiff med grönpepparsås potatis och mos fanns det också. Alla blev mätta så av efterrätten blev det lite över.

Nu skall här röjas lite och sedan blir det till att förbreda veckan den är ju kort också för middsommar närmar sig. och på torsdag om allt går i lås åker jag till min älskade granne i huset bredvid lilla skomakarvillan, jag jobbar till 18 på torsdagen och kan alltså tidigast vara där 22.30 blir nog rätt så lagom för att hoppa i sängen på direkten, men härligt att vakna på middsommar afton i lilla skomakarvillan. Midsommar på Österlen det ät gräjer det  

Av Biggan - 15 juni 2012 13:31

Diagnos BPS, allt annat lungt.

Uppdaterat 22.49

Varit en mycket lugn kväll.

Allt har varit tyst.

Vilken vecka.!

Strax läggdax

Av Biggan - 12 juni 2012 20:17

Idag skall det städas.

P1 skall på.

Tvättmaskinen skall få jobba idag också.

Dammsugaren lika så.

20 fortfarande i Jönköping.

22 på Öland.

33 hemma hos sig

36 hemma hos sin familj.

UPPDATERAD 22.32

Idag fick jag verkligen fart... det mesta blev gjort. Strax läggdax.

Av Biggan - 11 juni 2012 19:24

20 har gjort skönthetsoperation idag, vaken och glad är hon nu.

Idag har jag i alla fall fått igång min Appel iPhone, lätt var det inte, men nu funkar det...

allt annat är tyst just nu, men om 3 röda så är allt igång.

P1

Tvättmaskinen.

Dammsugaren.

Håll utkik uppdaterar.

Av Biggan - 10 juni 2012 21:04

Kört 20 till Jönköping för operation.

22 har åkt till Öland.

SKurar idag.

Inte fått mycket gjort idag.

Nu fotbad och sedan läggdax för att orka upp senast 0600

Av Biggan - 9 juni 2012 22:35

Å vilken dag, inte en lugn stund, SLUT.

Vädret har varit både si och så, men på kvällskvisten var det rätt okej.

Tvättmaskinen går,

P1 går.

Diskmaskinen urplockad.

20 är hos kompisar.

22 är på inflyttningsfest, i morgon drar hon till Öland.

33 o 36 ingen anning.

Av Biggan - 8 juni 2012 18:51

kort vecka på jobbet, verkligen kort, kom inte ens ihåg att det redan var fredag när telefonen ringde nu i kväll...

fast det är ju inte längesedan jag lämnade Lilla Skomakarvillan så tiden gick fort till fredagen.

20 skall vara chaufför idag.

22 an skall nog ut, hon är ju hemma från Norge nu, har knappt sett henne, i morgon skall hon förbereda en vecka på Öland, handla mat och sådant, för att laga mat till 35 konfrimander under en vecka.

20 skall jag köra till Smålandslän på söndag för operation ....

veckan blir lugn, ja för att inte säga superlugn.

Fullt med jobb för att kunna ta någon extra dag ledigt vid midsommar hade jag tänkt, vi får se hur det blir med det, har inte frågat grannen i huset bredvid om det är okej, det blir ju snart semster med, och då blir det många goa veckor  på Kivik eller vad han nu hittar på, han föreslog Pilgrimsvandring en gång men det kanske han har slagit ur hågen nu.

Fast jag mår lika bra i Kivik, men klart det är hans vardag, kanske han vill hitta på något, den som väntar får se vad det blir.

Allt är tyst en stund till, för 20 är ff i förberedelsefasen för att ge sig ut, sedan skall P1 på, och dammsugaren i kontakten och tvättmaskinen skall få jobba.

En kortare promenad skall jag allt hinna med också.....

Uppdaterat 20.05

Ensam hemma, det regnar...

Läser Svensk damtidning och önskar att denna lilla väska skulle vara lite billigare  

www.svenskdam.se/2012/04/vandbart-vaskset/

Uppdaterat 21.02

blir ändå inget gjort, regn ute, ingen promend heller, regnet står som spö i backen

Av Biggan - 7 juni 2012 21:02

Tappat sugen.

Idag kommer 22an hem, så nu skall här stadas... och får inget gjort.

20 börja kl. 0600 i morgon och jag gör nog det också.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards