Direktlänk till inlägg 11 maj 2013

Dag 131 2013

Av Biggan - 11 maj 2013 09:17

Vågen visar 70,5. Lite för mycket, men inte mycket, jag vill väga någon stanns mellan 68-70, men grannen i huset bredvid lilla skomakarvilan sa att ska vi gå en tur är det nog så att Du skall gå ner några kilo, för att inte släpa på förmycket i onödan, undrar så hur många kilo han då täkte?

Idag skall provgå med fullpackning för att se vad jag orkar, men först måste jag sköta om de nu mer lilla hushållet.

Tvättmaskinen skall få gå, både i bostaden och den stora.

Dammsugaren skall få visa vad den kan.

Tvätta fönstren skall jag också göra, men det var någon som var här och målade de i sommras och de öppnade inte upp skruvarna så det blir inte lätt, VILKA MÅLARE, tror det var vicevärden som inte kunde låta bli att göra det själv.

37 har kommit hem efter en vistelse på rehab, dom skall se om de kan ta bort tracken i hallsen, när jag var där i torsdags så funkade allt finfint med andningen så nu får vi hoppas han gör en bra nästa vecka för att bli av med den.

Puls 68 och syresatte sig 95%, BRA.

34 an skall troligen resa till Stavanger i veckan, får se hur de går.

strax 23 skall komma hem från 3 veckor på GrandCanaria, men först en sväng till Norge för att hämta sin finafina bil.

21an har köpt en bil, gott nu får jag ha min för mig själv.

Tänk att alla ungarna har finare bil än sin mamma, ja ja...

Nu till förrådet och packa ryggan med liggunderlag, sovsäck och trianga och lite annat smått och gott somkan vara bra att ha vid en vandring, se om det finns ett minitält att ta till, ett eller tvåmanstält, ja jag får se, det måste ju vara av den lätta typen får ju inte väga mer än 3 kg i alla fall, fast man kan ju turas om, nä jag bär nog enmanstält idag, när jag är själv, halva vikten, tror det är 1,5 kg.

Nä nu blir det att koka ett ägg eller två och sedan sätta igång.

UPPDATERAR UNDER DAGEN.

kl.11,29

räknat ut BMI, det stod att jag var i det hälsosamma fältet, fast kanske tycker jag att jag inte skall ligga i 23,7 utan 22 då tyckte jag att jag trivdes gott med min kropp..

Nä  nu måste jag ta livet av latmasken och fortsätta.

UPPDATERAT

14.36

Jo jag klarade att komma igång, tvättat och lagat middag blev fiskgratäng och nu skall dammsugaren fram och handla inför barnbarnets kalas, hon har bett mig baka kakor, då farmor hon får väll göra lite goa kakor.

Tänkte på detta med handpenning, då hade livet varit ett annat just nu, då hade jag stått i flytttagen och haft loppis, för inte får man in mycket på 77kvadrat.

UPPDATERAT 19.54

Ja det var inte det lätaste med tält, sovsäck, liggunderlag, tiranga, vatten 0,50 l och så min vikt, får verkligen som om jag klarar 3 - 4 mil om dagen, får i alla fall åka till ortopedteckniska och fixa nya inlägg, så det blir högkvalite på gången.

KUL SKALL DET BLI I ALLA FALL

UPPDATERAT 22.10

LÄGDAX och lite läsa innan sömnen träder in



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Biggan - 24 februari 2015 14:35

förut hade jag bostad och inget jobb, nu har jag jobb men ingen bostad i nya länet ...

Av Biggan - 22 februari 2015 11:31

man kan ju bli tokig för mindre, oj vilken vecka skulle jag vilja säga, uppåt och sedan ner som en pannkaka. Men finns det motgångar föder framgång. bara att hugga i, nu skall allt lösas, det kommer att ta tid men lösas skall det...   ...

Av Biggan - 7 februari 2015 13:57

ytterligare en dag att vänta, längta och bara låta tiden gå, dagen har blivit 2 timmar längre, skönt vi behöver ljus, en resa skulle sitta bra, ja en lång härlig resa. Något som piggar upp och ger en energi ...

Av Biggan - 18 januari 2015 23:15

RIKTIGT BRA DAG   

Av Biggan - 17 januari 2015 13:56

SKITVÄDER.........blir en lugn dag. Idag kommer 22an strax 23 och hennes kille ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards