Alla inlägg den 17 maj 2013

Av Biggan - 17 maj 2013 09:58

Nästan helt vanligt dag, men skulle rest till grannen i huset bredvid, men fördröjningar (förvecklingar)(dålig kommunikation) i familjen gör att jag måste stanna hemma ytterligare en natt, men i morgon så bär det av, och TIDIGT BLIR det.(att ha familj, betyder inte 20 års ansvar det är livslångt)

Idag Norges nationaldag, i går hade jag varit farmor i 10 år, mitt lilla barnbarn har blivit STOR hela tio år, och hennes pappa har blivit så illa skadad och svävade mellan liv och död i augusti 2012, och åker ff, fram och tillbaka till vårdenhet.

Det där huset jag så gärna vill ha .... har dom sänkt lite nu, snart är den nere i en nivå som jag klarar, jag har redan fått uthyrt det lilla huset på gården i 10 år, sedan kan ju grannen i huset bredvid lilla skomakarvillan flytta in i gårdshuset, för då är vi så himla gamla att vi bör bo nära sjukhus och apotek. Ja det är ju handpenningen också så klart, men jag tror det löser sig idagarna. Har inte jobbet kommit, så har jag också fått det stora uthyrt tills jag har jobb, man blir glad i hjärtat av allt, nu hoppas jag att handpenningen löser sig, då tycker jag att planeringen har gått i lås.

Idag har jag ju semester på grund av att jag skulle åkt till lilla skomakarvilla och grannen ihuset bredvid, så det är bara att förbereda för en loppis som blir av när jag har fått i hop till handpenningen.... HA ha känner mig upprymd. Hoppas han ringer idag, mannen i mitt liv alltså grannen i huset bredvid lilla skomakarvillan, jag vill så gärna tala lite med honom, men han kanske är ute och liggcyklar. En sväng förbi ortopedteckniska skall jag idag också så han får allt ringa på mobben, men det hoppas jag han fattar.

UPPDATERAT 11.04

Lunch 2 kokta ägg, en lite hård smörgås!

Strax åter till plockandet  

Hoppas hinna med en promenad också med min granne här, hon är en renlevnadsmänniska, och jag hänger på.. TÄNKTE så småningom att grannen i huset bredvid lilla skomakarvillan skulle bli riktigt stollt över mig. (men det är inte lätt att impa på honom.)

UPPDATERAT 18.09

Färdig, nu väntar jag bara på klartecken...    


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards