Alla inlägg under juli 2011

Av Biggan - 8 juli 2011 08:30

idag skall jag vara med mamma hela dagen, handla och åka till kyrkogården och ta med rullatorn så hon kan ta sig runt.

Sedan kan man när som åka till Österlen...jag tror nämligen att hämtning av "repris" saker kommer att skjutas upp ytterligae och det gör mig tvärsäker på att jag inte kommer att vara hemma när hon kommer för att hämta. (Någon ordning får det ju av). Längtar.

Allt tyst här.

18.33

Kommer hem från en dag med mamma, jag blev nästan tokig när jag fick se vad gräsklipparen hade gjort medan jag var borta.

Mina trestänglar med STOCKROSOR var ned mejade ner till jorden, hur kan dom göra så? dom var ju 170 höga och skulle böjra blomma när som helst.

Av Biggan - 7 juli 2011 01:30

å jag har inte kommit i säng, men nu skall jag ner....

har fått massa gjort i går kväll, gott att röja och bli av med överflödet.

Dagen började vid 08.00 och klockan gick fort till 19...

men dagen har varit toppen.

Av Biggan - 6 juli 2011 09:57

Nu kan semestern börja, och det är S O L  idag.

21an sover efter ha jobbat natt.

19 är inte hemma.

Idag står det planering/röjningen fortsätter också, väninnan som skall öppna affär med repris saker kommer och hämtar på söndag jag hade hoppats på lördag för att komma iväg på söndag till Österlen, kanske nu får vänta till måndag morgon och det hade jag inte tänkt. Får se om jag kan planera så hon får hämta utan att jag är hemma.

Fortsätter alltså planeringen med allt detta och för att underlätta vid en ev. flytt längre fram. 

Livet går vidare och snart är det söndag/måndag.

Uppdaterat

1. pratsugna grannar, man kan  inte gå ut, då kommer dom som flugor runt en ko skit.

2. tagit prover, gett blommorna vatten, plockat i förådet, vallat 21 an och 32 an, nu skall jag fortsätta med plockandet och fixandet.

Uppdataerar under dagen,  så håll koll....

Av Biggan - 5 juli 2011 16:55

Allt är tyst, 21an sover, 19 har gått till kompis, doften av en skin paj känns i min näsa.

I dag skall jag fortsätta med pappren på bordet, och få i ordning allt detta. var på jobbet idag och gjorde klart, nu är allt klart och jag har annulerat två semesterdagar som jag spara tills en annan gång. Känns gott att äntligen vara klar.

I morgon onsdag skall jag sova ut och städa i mitt rum, kanske byta ut divanen mot en säng.

Putsa fönstren i mitt rum och byta gardiner, det behövs skall ni veta.

Kanske att lilla barnbarnet som inte är litet längre kommer, hon vill städa farmors lådor, vi får se.

Torsdag blir/ kanske en säng till Göteborg.

Fredag ?   

Lördag?    

SÖNDAG bär det av till Österlen.  

Av Biggan - 3 juli 2011 11:18

Sol, det är riktigt tyst, även om klockan är 11,22.  Både 19 och 21 sover, jag båda har varit uppe hela natten, 19 kom inte hem innan klockan halv fem och 21 har ju jobbat i natt.

Blir till att ha tyst idag också, får göra allt som inte hörs, skall strax dra mig till föråddet för att rensa där, (kommer inte in där längre). Ja jag borde ha vilodag, men jag väntar med det till en annan dag eller vecka, nu gäller det att rensa och fixa och dona så man kan få sin välbehövliga semester.

I eftermiddag skall jag bara pyssla med papper och annat som ligger på hela köksboret.

 Sommar tips, har Du aldrig besökt Österlen, gör det !   

Av Biggan - 2 juli 2011 16:31

En mammas kämpande, tvättat i  stora tvättstugan, allt annat har varit tyst då 21an sover efter nattjobb.  19 och jag har just ätit och börjar röra oss lite i bostaden, men inget liv i 21an ännu.

17 00 skall jag titta på teve, kommer inte ens ihåg när den var på sist.

Tittade till 19.00, blev sedan bort bjuden på kaffe och där efter har jag gjort en god gärning och nu äntligen skall jag starta med allt annat runt om kring så jag kan fara till  " sommarparadiset" nästa söndag...

22.10 börjar jag med det jag hade haft viljan till innan, men det går bra det med..

Har jag berättat att en vännina skall starta en affär och vill  ha in varor, jag har varor, så jag skall röja med detta. Detta är bara små förberedelser för kommande projekt

Av Biggan - 1 juli 2011 20:36

K A O S 

men semesterna har startat så det får vara så.

Allt är tyst, och det ska få förbli tyst i kväll.

Jag skall bara gå här och röja och plocka. Köra 21 jobbet vid halv 11. Hon jobbar 8 nätter i rad nu.

19 är  hos kompis, hon är ledig vecka 27 hon också, kanske blir det studentfest...

Trött i huvudet, behöver en promenad... nu skulle man varit i  Skåne

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards