Alla inlägg den 20 juli 2011

Av Biggan - 20 juli 2011 15:28

Ett gott skratt förlänger livet 


Går från klarhet till klarhet.

Vilken semester jag har.. helt underbart, att man bara kan få ha det så här bra.

Idag vaknade jag 0900, första överraskningen var att det fanns en e-post från hjärtevännen att vi skulle äta sillamacka i Simrishamn, där efter jagade vi fik i stadens fullsatta fik, men tillslut hittade vi ledig plats och tog en kaffe med en pariservåffla,(borde inte ätit den, men någon gång får man fuska och äta lite socker). var även på apoteket och inhandlade till mej för att kroppen inte skall rasa samman. Därefter blev det en sväng till Netto, kaffe behövde jag.

Efter stadstrippen skildes vi åt för att åter träffas kl. 17.15 för dagens promenad.

Vi har hunnit med nästan 6 mil sedan jag kom, bra och trevligt!

Dagarna brukar se ut så här, jag latar mig fram till 14.00 Mellan 14.10 - 17.10 gör jag nyttosaker, som tex, trädgårdsarbete, så det är vackert när dom kommer, alltså fjärilarna till fjärilsbusken.

17.15 går vi på en vacker promenad, ca 20.30 nybakatbröd och räkor, trevliga samtal,  tiden är ute mellan 21.30 - 22.00 Trevligt



Hur trevligt det än är så kommer jag troligen att åka till bostaden i morgon, en snabbare sväng och återkomma onsdagen 27 och fram till min semester är slut.

Jag ångrar nu att jag inte gjorde som jag hade planerat att jag åkte hem under Kiviksmarknadsdagarna för då hade jag ju redan varit på väg ner på torsdag igen. Men vädret var gott och sällskapet trevligt så då drar man på sin planering.

Jag åker om inget jag inte vet är planerat, för då stannar jag så klart.

Det fanns ju en tanke att åka till västra sidan en dag... vi får se hur det blir, ni får hänga här och se hur planeringen blir. Ja sommaren är ju inte slut så det blir fler resor hoppas jag, jag hoppas på en vacker augusti så helger kan tillbringas hos hjärtevännen. Nästa sommar blir det tre veckor i följd... ingen tvekan finnes...(om jag får så klart)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards