Alla inlägg den 4 juli 2012

Av Biggan - 4 juli 2012 22:56

idag har vi på jobbet  avtackat en som har jobbat  inom vårat verk i 44 år, i morgon behöver hon inte gå upp så tidigt för att åka till jobbet.

I november får jag NOR  för 30 år i tjänst inom staten. Sedan har jag 7 år kvar att jobba.

Idag tog jag bort en semestervecka och tog flex den veckan i stället, för inte roligt och komma tillbaka efter semester med över full flex. Jag sparar en semester vecka, jag hoppas ju alltid att jag skall bli bort bjuden en vecka eller två på hösten eller vintern för att bara njuta av vännen och naturen någon annanstans, nu har jag sparat 28 semesterdagar så tid finns, nu är det bara att hoppas, kanske händer det i år.

I kväll är allt lungt.Har varit  och lyssnat på barnbarnet som har sjungt i in barnkör, och hade uppvisning idag.

20 är på stan.

tvättmaskinen är tyst,

radion har inte varit på sedan jag kom hem, men under transporten till barnbarnet gick P1 som vanligt.

Dammsugaren är tyst.

NU väntar sängen... två dagar kvar innan semestern startar efter helgen drar jag till Österlen, och grannen i huset bredvid, han skall riktigt få rå om mej i 4 härliga veckor.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards