Alla inlägg under mars 2012

Av Biggan - 17 mars 2012 09:23

på jakt efter reskommpis till Paris och min livs resa 2 nätter i Paris. PASSET på G.

Vem följer med när min älskade vän inte vill.... trotts att jag erbjöd honom eget rum eller vad det, det som var fel?

Nä han hade varit där och ville inte åter till den staden även om det är en mycket hög önskan av mig. ( men jag känner ju honom sedan 30 år) och vet att han brukar ju inte ändra sig.

mitt i veckan har jag tänkt att resan skall gå....

Idag skall jag

städa

tvätta 

lyssan på P1

tvätta fönster innan, utan och mitt i mellan, ja så tråkiga fönster har jag.

20 skall jobba.

22 an ringde i går trevligt... det är hon som bjuder på Paris

33 skall till Afrika igen.

36 är väll hemma  som vanligt med sin familj.

Snart Påsk och Österlen....myspys

I DAG SKALL JAG SKÄRPA MEJ

UPPDATERAT  16.25

jag har i alla fall fått 4 maskiner tvättade, jag har handlat och lagat mat, det blev stekt plattfisk med potatismos, morötter och broccoli.

nu får jag nog vila lite eller ta en snabb promenad..

UPPDATERAR snart igen så håll uppsikt över sidan

Av Biggan - 16 mars 2012 21:04

Hur går man ner 5 kg till Påsk, var vänlig sänd info den som vet... 

Av Biggan - 12 mars 2012 21:08

Av Biggan - 11 mars 2012 11:09

S O L   


Det blir en riktgit härlig långpromenad idag... Dagen har blivit 4, 30 minuter längre sedan den var som kortast.. visst är det härligt..


Av Biggan - 10 mars 2012 22:56

tänk att jag tror alltid jag skall få mycket gjort, men det händer inte mycket.

När jag tänkte att nu lägger jag mig, då kom arbetslusten.

Tvättat och städat.

P1går

Tvättmaskinen går.

Läst i trädgårdstidning, för snart bär det av till sommarstället.

Av Biggan - 8 mars 2012 21:51

Snö var det idag när man vaknade, inte trevligt.

Dagen idag var ingen bra dag. Jobbet gick trögt, det blev lik som inte ljust på hela dagen.

Inget har blivit gjort här heller ikväll.

Tänkte att lägga mig tidigt, och när jag väl var där upp igen och in på datorn och skriva av mig lite.

Borde ha städat, borde ha tvättat, borde ha gjort i alla fall något, men nej,inget blev gjort , då får man lik som lite dåligt samvete, just när man sätter sig i sängen för att läsa en bra bok eller tidning kommer den där gnagande känslan av att i kväll var jag lat igen.

Av Biggan - 6 mars 2012 21:27

Är den så upplyftande dag 66. fick pensionsbeskedet idag, får jobba till 67 och 2 månader om jag skall ha någon bra pension ,då får jag 15200 kronor om jag går när man skall har jag 13100 oj det blir inte lätt.

Å så som jag har slitit de sista 30 åren, tur man jobbat heltid.

Nä det blir sängen...

när jag såg att det var dag 66 kom jag att tänka på Europa väg 66 den kommer här nedan..

uppdaterat 21.58, känns konstigt tungt idag, tungt tungt... behöver lite uppmuntran

Av Biggan - 3 mars 2012 14:38

avklarat promenaden och varit ute en stund i det fina vädret. sopat bort skräp, tagit död på sista snöhögen.

Nu till annat så som städ och tvätt.

P1 går.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards