Alla inlägg under augusti 2011

Av Biggan - 9 augusti 2011 10:34

mulet både här och där.

Har telefonerna idag.... inget upplyftande, även om det är en trevlig uppgift så får man inget gjort av sitt eget arbete.

Idag försov vi oss jag och 19, fick stressa lite men jag klarade uppgiften att sätta på telefonen 0800 och sedan tog jag bilen och parkerade den och fick sedan en trevlig promenad med telefonen i fickan och ingen ringde, allt löste sig så dagen började ändå bra.

Jag har ett framtidsprojekt som just nu stått stilla ett par dagar, det stör mig, man måste ha mål att se fram emot.   

uppdaterat lunchen 12.15

Söker även boken  " Fri från ångest, oro och fobier" någon som har eller kan tippsa om billigt köp.

20.58

Bokbörsen,, JA där fanns den 60 kronor.

Solen kom fram och eftermiddagen och kvällen blev riktigt härlig..



Av Biggan - 7 augusti 2011 14:56

vaknde något sent, men allt fixar sig...

19 jobbar

21 ligger ff i sängen.

Allt är tyst, jag har virkat på provgarn.

Regnat till och från ljust nu ser det ut som det skall ljusna upp.

Inget skall hända idag mer än städa upp i tvättstugan sedan i går, och ta ner tvätten som har torkat under natten.

16,45

Hämtat hem 19..

21 ligger ff i sängen.

Idag skall dom alltså städa sina rum innan vi får tillkalla "anticimex" och innan 23.00 skall det vara klart, hoppas dom lyckas för sin egen skull   

22.25

21 lyckades

19 klarade det inte, hon sa godnatt och inget mer med det kl.22.00

Sorterat sockor, blir bara mer och mer enfotningar, hopplöst fall!

Strax sängen även för mig

Av Biggan - 6 augusti 2011 07:42

räddat en vän i nöden... och tidigt också.

Allt tyst i någon timma till...annars fullt upp idag.

21 an jobbar, 19 gick just till bussen.

09.16

Kaffet avklarat.

Nu P1 och lite annat plock.

15.45 21an kom hem

16.50 19 kom hem

18.30 middag tillsammans alla tre

19.23 fortsätter en stund till i tvättstugan.

41 min i raskt takt

22.18 klar i tvättstugan, eller rättare sagt, det sista torkar, får hänga tills i morgon.

TOTALT   S L U T 

Nu skall jag bara göra roliga saker.....

Av Biggan - 5 augusti 2011 13:18

andra gången denna veckan.... försov mig, vaknade 07.50, så planeringen ligger en halvtimme sen...

21 kom hem och knackade på dörren då fick jag upp ögonen.

Idag en ute dag...Ulricehamn, Vårgårda, Vedum... Vesene, Borås, fullgas hela dagen.

Det har regnat till och från idag.

Arbetsdagen slut . 17.31 och så regnar det, och jag som skulle gå idag! Gick 20 min i ösregn...

19.40

När jag kom hem blev det taco med 3 trevliga tjejer.. nu disk och städ, kunde ju varit någon annan stans..det var verkligen svårt att inte vända bilen och ha gasen i botten i 30 mil och 6 km.

blev en lite promenad till, så jag nådde i alla fall strax över 30 min 

Av Biggan - 4 augusti 2011 10:11

sol, kundmottagning idag.

Sedan en sväng till Vårgårda och därefter till en fottbollsförening, hälsade sedan på min mor, just hemkommen knackade det på dörren och en vännina kom på besök.

21 i stan

19 håller på att göra sig i ordning för att också åka till stan, det är ju torsdagskväll, så för mig blir det att trycka på radion kl. 21.12 då 19 går till bussen.

Diskmaskinen och tvättmaskinen skall plockas ur och packas igen.

Idag blir det en lugn kväll, kanske slösurfa lite

Av Biggan - 3 augusti 2011 08:37

Sol, har telefonerna idag.

19 jobbar och tog möjligheten att åka med mej till centralorten.

21 var på g hem med bussen efter ett nattpass, vi brukar mötas på halva vägen.

Får se hur dagen utvecklar sig... jag uppdaterar under dagen

--------------Uppdaterat-------------------------------

21 hade just stigit upp när jag kom hem idag, var hemma redan 16.30

19 kom hem vid 20.00

Fick besök idag, jättetrevligt, har inte sett detta par på 20 år, så kul.

Nu blir det disk och lite radiolyssnande, efter som flickorn har gett sig av till stan.

-------------Uppdaterat------------------------------

Läggdax.... 23.52  snart redan torsdag...

Av Biggan - 2 augusti 2011 18:11

idag var jag uppe före Tuppen.

Haft en jobbig dag, har huvudvärk och känner mig riktigt spänd.  

19 jobbat

21 sovit hela dagen

Tvättmaskinen går.

Dammsugaren skall få jobba, men först kaffe, och hopp om fri från huvudvärken   

Av Biggan - 1 augusti 2011 11:21

försov mig första dagen ... men man har ju flextid som tur är.

Det är strålande sol idag, känns allt att sätta igång igen..

Hela dagen är gången..

S O L E N har varit framme hela dagen, varmt.

19 har jobbat.

21 an har varit i Varberg skall strax börja jobba.

Segergrens allservice har fått fixa halvljuset och inkoppling av radion.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards