Alla inlägg under januari 2011

Av Biggan - 12 januari 2011 18:24

och under min livstid har nu snart passerat  20187 dagar...

Fullt med snö idag när jag vaknade något försent för en morgon dusch men han med den och tvättade håret han jag också, och till jobbet i tid, uppvaktade vår arbetskamrat som fyllt 50, frukostfrallor, det var gott, för det var ett tag sedan man åt vitt bröd.

Sedan raka vägen till landsbygden och besök....av det jag jobbar med.

inte frost i kväll, tvättmaskinen har gått, dammsugaren har jobbat. Disktrasan har torkat.

Surfat som vanligt

Av Biggan - 11 januari 2011 19:16

ja jag försökte faktiskt idag med, men gav upp, slängde nyckel i passagerarsätet och lifta med grannbilen. Ringde verkstaden och talade om att dom kunde hämta den.

Dom ringde och så att den startar efter lite startgas och nya stift. BRA, men jag tror jag byter alla kablar så händer det inte igen, förhoppningsvis.

Livet går vidare och mot ljusare tider, gick genom stan idag och det kändes faktiskt som vår i luften, även om man vet att nu är det massa veckor fram till riktiga VÅREN.

Ungar på vift värkar till att klara det mesta....

Av Biggan - 10 januari 2011 22:17

samma idag med bilen, och det är klart, jag har ju inte gjort något åt felet, jag tror det är fukten, 556 skulle göra susen, nu när jag behöver den så är den inte där den ska vara. Det blir bussen i morgon igen. 

Promenad med broddar idag och det kändes tryckt och bra.

Grått och trist väder även blåst

Av Biggan - 9 januari 2011 15:50

ja jag visste det redan innan egentligen, att den inte skulle starta det gjorde den ju inte i går heller, fukt...

Men inte riktigt lika fuktigt idag, i alla fall inte regn, men det hjälpte inte.

Ingen regn men milt, halt som bareden.

Så nu blir det promenad med broddar, ja tantvarning men hellre det än brutenarm.

20.50 Nu har det frusit på... skit kallt och så skall man iväg till jobbet, känns som om man skulle vilja ligga kvar under täcket i morgon bitti.

Natti klockan 22,42 nu blir det boken "en lite bok om ondska"

Av Biggan - 8 januari 2011 09:20

Ruskväder, blåst och regn/snö.

Uppe med tuppen, då en unge  har problem med väckningen på telefonen.

Idag, stora tvättstugan, och sedan jobbet för att skriva ut orginal handlingar, för tryck. 

Vädret kunde varit bättre, men det sjunker på snön.

Dagen i går var i alla fall ljusare, det blir ljusare och ljusare, livet återvänder, fast idag, riktigt RUSKVÄDER. 

Av Biggan - 7 januari 2011 00:35

börjar med sömnproblem....

snöruskt. Uppe i tid, var på jobbet i tid, trotts att jag hade kört fast med bilen vid ett stopp. Ute och besökte folk på dagen allt gick bra då trots 9,4 mil i bil.

Shopping på efter middagen, Norge ungen skall ha sockor. Mycket tidigt i säng.

En annan unge påbörjade sin resa till Afrika, första stoppet, Stockholm, sedan Barcelona, LasPalmas.

Av Biggan - 6 januari 2011 15:09

började med att det var svårt att få  upp dörren, alltså SNÖ, man kan bli tokig för mindre.

Sedan var  det klass två varning och vem skulle inte ut och köra, jo jag, men jag är ju hemma igen så inget allvarligt hände.

Snö och så åter snö.

i morgon en ny dag, nya möjligheter

Av Biggan - 5 januari 2011 07:31

uppe i tid...

idag blir det en bättre dag.

-----------------------------------------------

Små snöat och tendens till regn hela dagen.

Dagen blev lite bättre än väntat. Hemma från jobbet vid 18. bara slöat här vid datan.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards